Середа
24.04.2024
07:50
Вітаю Вас Гость
RSS
 
Кулажинська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Головна Реєстрація Вхід
Системи виховної роботи »
Меню сайту

Міні-чат

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 168

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Система виховної роботи в школі.
   Виховна система школи створена на основі вивчення та впровадження основних документів уряду, Міністерства освіти і науки України, обласних, міських та районних програм з питань виховання підростаючого покоління. Виховна діяльність школи спрямована на реалізацію Закону України «Про освіту»; «Про загальну середню освіту», Концепції про права дитини, Конституції України, державних національних програм, Статуту, правил внутрішнього розпорядку. Головна увага приділяється формуванню особистості учня, розвитку його здібностей та обдарувань, забезпеченню результативності та свідомого ставлення до здоров'я, формуванню засад здорового способу життя, збереженню і зміцненню фізичного та психічного здоров'я учнів.
        Основою виховної системи школи є програма національного виховання, в якій суб'єктами виховного процесу є: батьки, педагогічний колектив, учнівський колектив, громадськість. Напрямками виховної роботи є: національно- патріотичне виховання, статеве виховання, естетичне виховання, екологічне виховання, трудове виховання.
        Всі питання виховної роботи розглядаються на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорі, засіданні Ради школи.
        З метою  реалізації інтересів дітей та підлітків, їх здібностей в школі діє дитяче об'єднання «Веселкова країна». Робота об'єднання ведеться відповідно до Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації». Діяльність дитячого об'єднання спланована у відповідності до річного плану роботи школи.
     Пріоритетами виховної діяльності педагогічного колективу школи визначено:
•    розкриття особистого потенціалу учнів;
•    вивчення особистості учня та учнівських колективів;
•    становлення громадянськості учнів;
•    формування гуманістичної позиції;
•    психолого-педагогічний супровід виховного процесу;
•    розвиток учнівського самоврядування;
•    розвиток творчих здібностей;
•    розвиток потреби у здоровому способі життя; 
        Педагогічним колективом школи приділяється належна увага формуванню національної свідомості, любові до рідної землі, поваги до батьків, шанобливого ставлення до культури, звичаїв та обрядів українського народу. Кожний вчитель школи в процесі навчально-виховної діяльності намагається виховувати високоморальну особистість, стверджувати загальнолюдські принципи.
         В школі велике значення надається дотриманню положень Статуту школи та правил внутрішнього розпорядку закладу. Відвідування учнями навчальних занять є одним з основних пунктів цих правил. Учні, схильні до несистемних пропусків занять, постійно знаходяться у зоні підвищеної психолого-педагогічної уваги.
                Виконуються рекомендації щодо порядку використання Державної символіки. Створено відповідні куточки в школі і в кожному кабінеті. Проводиться велика робота щодо роз'яснення школярам ідейної суті державних символів і правил їх викорисгання, ритуалів, традицій, виховується позитивне ставлення до Державних символів України.
        У школі впроваджуються нові виховні технології, інтерактивні методики виховної робота, бо саме така система стимулює розвиток здібностей кожної дитини, активізує самостійність, спонукає до вільного вираження свого «Я» та доводить думку, що учень - не пасивний об'єкт, а суб'єкт і головна постать всього навчально-виховного процесу.
        Постійно проводяться зустрічі, лекції, бесіди та індивідуальна робота з учнями, які потребують педагогічного контролю.
        У школі відпрацьований механізм щоденного контролю за відвідуванням занять учнями: ведення сигнального журналу, дотримання правила «двох годин». Стан відвідування учнями школи контролюється на різних рівнях: адміністрацією  та класними керівниками, фіксується в журналі відвідування; розглядається на оперативних нарадах, заслуховується на засіданні ради профілактики, доводиться до відома батьків. Здійснюється індивідуальний контроль щодо учнів, які схильні до пропуску уроків без поважних причин. Результати стану відвідування учнів аналізуються наказом по школі, який видається кожного семестру. Систематично ведеться контроль за дотриманням учасниками навчально-виховного процесу Статуту школи та виконанням Правил внутрішнього розпорядку.
        Формування компетентності учнів, тобто їхньої здатності мо¬білізувати знання в реальній жит¬тєвій ситуації, — найактуальніша проблема сучасної школи. Компетентний підхід покликаний подолати прірву між освітою та вимогами життя. То який він, ком-петентний випускник?
     Випускник школи — це:
•    особа, що поважає себе, усвідомлює свою цінність і визнає цінність іншої особи, здатна зробити моральний вибір у різних ситуаціях та відповідати за нього перед собою, референтною групою й суспільством;
•    громадянин суспільства, країни, миру, який володіє високою політичною й демократичною культурою, визнає загальнолюдські цінності, поважає людей інших національностей, прагне до встановлення з ними співпраці, необхідної для збереження та вдосконалення людства;
•    людина, яка має рівень освіти, адекватний сучасним світовим вимогам, людина, інтегрована в світову культуру, що вільно оби¬рає сферу діяльності;
•    сім'янин, що є водночас розумним чоловіком, дружиною, батьком, матір'ю, сином або дочкою, любить і поважає свою родину;
•    людина, вільна у виборі думки, релігії, способу життя, що визнає при цьому моральні та юридичні закони країни, суспільства, поважає свободу вибору і права інших людей;
•    особа,яка сповідує здоровий спосіб життя, культуру праці, культуру емоцій і відчуттів, інтелектуальну культуру та культуру відносин;
•    житель планети Земля, який усвідомлює себе частиною її природи і прагне до збереження флори та фауни. 
        Випускник школи має:
Ціннісний потенціал
•    сприйняття людського життя як головної цінності;
•    осмислення понять — честь, обов'язок, відповідальність, професійна гордість, громадянськість;
•    чесність;
•    цілеспрямованість;
•    соціальна активність; 
Пізнавальний потенціал
•    знання, вміння та навички, відповідні освітньому стандарту;
•    пам'ять;
•    творче мислення; 
Творчий потенціал
•    професійні навички відповідно до особистих запитів і завдань, навички пошукового мислення; 
Комунікативний потенціал
•    уміння виконувати роль лідера в колективі, адекватну ситуації, що складається;
•    уміння встановлювати контакти, поважати інші смаки, звичаї, звички;
Художній потенціал
•    етична й естетична культура;
•    художньо-мистецька активність на оптимальному для кожного рівні.
     Випускник школи:
•    засвоїв на рівні вимог державних освітніх стандартів загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану;
•    засвоїв зміст обраного профілю на рівні, що забезпечує вступ та успішне навчання в установах вищої професійної освіти;
•    оволодів щонайменше однією іноземною мовою на базовому рівні;
•    оволодів основами комп'ютерної грамотності;
•    знає основи підприємництва;уміє швидко «вбудовуватися» в систему соціально-економічних відносин;
•    володіє культурою інтелектуальної діяльності;
•    знає свої цивільні права та вміє їх реалізувати;
•    уміє осмислено та відповідально обирати спосіб своїх дій і діяльності, контролювати, аналізувати їх.
      Випускник школи:
•    любить свою Батьківщину, шанує історичні традиції українського народу та народів інших національностей;
•    має потребу дбайливо ставитися до природи, до всього живого;
•    доброзичливо, уважно ста¬виться до тих, хто його оточує, вміє спілкуватися з людьми;
•    організований, уміє берегти свій і чужий час, наполегливий в оволодінні знаннями, уміє та праг¬не вчитися протягом життя;
•    уміє цінувати прекрасне, прагне оволодіти основами світової культури;
•    може и хоче вести здоровий спосіб життя, негативно ставиться до алкоголю, нікотину, нарко¬тиків;
•    працьовитий, здатний своїми руками створювати прекрасне;
•    підготовлений до сімейного життя, відповідальний за близьких йому людей.
        Випускник школи — це: 
•    творча особистість — володіє розвиненими здібностями, знаннями, уміннями, навичками, розвиненим інтелектом;
•    практична особистість — знає основи комп'ютерної грамотності, професійної підготовки, має естетичний смак, хороші манери, знає й поважає Конституцію та інші закони країни;
•    вільна особистість — поважає себе, усвідомлює свою цінність і визнає цінність іншої людини, здатна зробити моральний вибір і відповідати за нього перед собою та суспільством;
•    гуманна особа — проявляє милосердя, доброту, здатність до співчуття, співпереживання, терплячість і доброзичливість;
•    духовна особистість — прагне до пізнання й самопізнання та рефлексії, має потребу в красі та спілкуванні. 
      Випускник школи:
•    усвідомлює різноманітність життєвих цінностей (свободи, співпраці, шанування іншої людини), власну самоцінність;
•    уміє здійснювати вибір, жити і працювати в різновіковому колективі; 
    здатний: 
•    планувати своє життя відповідно до цілей;
•    ухвалювати рішення;
•    мас життєвий досвід діяльності в групі: під керівництвом, самостійно, в парі, з книжкою, з документами, з приладами, комп'ютером.
    Випускник школи прагне виховувати в собі:
Духовність
•    Розуміння ролі та значення релігії в житті суспільства й людини.
•    Ставлення до святинь Вітчизни. Знання історії української святості.  Благоговійне ставлення до культових споруд, релігійних обрядів, свят, ікон, витворів релігійного мистецтва. Шанобливе ставлення до інших віросповідань і віруючих інших конфесій.
Ціннісні орієнтації 
•    Патріотизм. Любов до Вітчизни — рідного краю, міста, села. Розуміння духовної, історичної та культурної місії України. Гордість за Вітчизну. Розуміння історичних заслуг і помилок, причин перемог і поразок України та українського народу. Діяльна протидія штучному насадженню чужорідних цінностей та іноземної лексики. Любов до української мови, оволодіння її скарбами. Глибоке засвоєння національних традицій. Усвідомлення військового обов'язку в хлопців і материнського у ді¬вчат.
•    Ставлення до праці, власності та професії. Шанування чесної праці. Розуміння значущості різних видів професійної та громадської діяльності. Усвідомлення підприємницької й трудової діяльності як основи матеріального і духовного добробуту людини та суспільства, розуміння духовно-ціннісного компонента трудової й підприємницької діяльності. Ставлення до грошей і багатства як до засобу, а не мети людської життєдіяльності. Розуміння шкідливості заздрощів і корисливості в підприємницькій і трудовій діяльності. Готовність до розумного ризику й ініціативність щодо влаштування свого життя. Відповідальний вибір професії, розуміння важливості усвідомлення такого вибору. Готовність до підвищення рівня освіти, професійного вдосконалення.
•    Готовність до сімейного життя. Статева освіченості і культура почуттів. Шанування честі й гідності дівчини та хлопця. Виховання характеру чоловіка та жінки на основі культурних традицій України з урахуванням сучасних реалій розподілу соціально-статевих ролей у суспільстві та світі. Розв'язання проблеми лідерства в сім'ї. Основи сімейного бюджету, його формування та витрати. Основи педагогічних знань, дитячої фізіології та психології. Уміння організовувати дозвілля в сім'ї. Елементарні уявлення про конфліктологію. Оволодіння навичками подолання конфліктних ситуацій.
•    Ставлення до природи і здоров 'я. Сприйняття природи як органічної цілісності й основи життя людини та суспільства. Усвідомлення екологічної небезпеки людської діяльності. Активне протиборство забрудненню довкілля. Дотримання чистоти й порядку в громадських місцях. Натхненне сприйняття природи, тваринного й рослинного світу. Усвідомлення високої цінності здоров'я. Установка на здоровий спосіб життя. Знання особливостей функціонування свого організму. Здатність надати першу медичну допомогу собі й іншим. Активне заняття фізкультурою і спортом. Захоплення національними іграми. Уміння правильно поводитися під час хвороби.
•    Естетичні цінності та художнє освоєння світу. Виховання естетичного і художнього смаку. Протидія руйнівним тенденціям масової культури. Розуміння естетичної цінності та ідейного сенсу художніх творів. Уміння аргументовано судити про прочитані книжки, переглянуті фільми, вистави, виставки тощо. Знання напам'ять і декламація віршів українських поетів. Тонке відчуття краси й мудрості національного фольклору. Уміння слухати, осмислювати та розповідати народні казки. Уміння широко використовувати в усній і письмовій мові прислів'я і приказки українського народу. Знати пісні. Уміти танцювати народні й сучасні танці.
•    Етична культура. Розуміння значення моралі та моральних цінностей і життя людини й суспільства. Знання українських національних традицій у сфері моралі та етичного виховання. Філософське осмислення основних етичних понять: добра і зла, справедливості, честі й гідності, совісті та обов'язку. Пошана до особистої гідності людей. Уміння гуманно чинити в конфліктних ситуаціях. Прагнення до етичного і духовного вдосконалення.
•    Правова і політична культура. Знання основних консти¬туційних прав і обов'язків. Розвиток почуття громадянського обов'язку. Обстоювання своїх прав законними способами. Відмова від насильства в політиці. Реалізація права й виконання обов'язку виборця.
•    Знання механізму звернення в суд, прокуратуру, законодавчі органи. Орієнтація у світі внутрішньої та зовнішньої політики. Осмислений і зважений вибір політичної партії або політичного діяча.
Вольові риси 
         Уміння ставити реалістичні завдання, планувати дії та домагатися виконання задуму. Уміння стійко й мужньо долати труднощі, гідно виходити з ситуацій ділової або особистої поразки. Віра в себе, свої сили та здібності. Цілеспрямованість. Уміння шукати варіанти досягнення бажаної мети. Бути вимогливим до себе та інших. Не зупинятися на досягнутому. Мати справу життя й віддавати їй усього себе.
Концептуальність та інтегрованість знань 
•    цілісне сприйняття природи, суспільства, культури і людини;
•    ідентифікація з українською духовною та культурною традиці¬єю як основою світогляду;
•    редукція суми знань по природних і гуманітарних предметах до певного виду діяльності.
        Випускник школи: 
•    засвоїв усі освітні програми з предметів навчального плану;
•    засвоїв навчальні програми з предметів;
•    засвоїв зміст обраного профілю навчання на рівні, здатному забезпечити успішне навчання в установах початкової, середньої та вищої професійної освіти;
•    оволодів основними загально-навчальними вміннями і навичками, необхідними для подальшої професійної освіти та успішної трудової діяльності; трудовими вміннями та навичками роботи з металом, деревом, тканиною, догляду за землею, навичками самозбереження в екстремальних ситуаціях; основами сприйняття, опрацювання, зберігання, відтворення інформації; інформаційними технологіями, пов'язаними з прийомом, передачею, читанням, конспектуванням інформації, перетворенням інформації;  мультимедійними, інтернет-технологіями; основами комп'ютерної грамотності, технічного обслуговування обчислювальної техніки; оволодів уміннями та навичками саморозвитку, самовдосконалення, саморегуляції, особистої й наочної рефлексії, сенсу життя, професійного розвитку; оволодів навичками мовного й мовленнєвого розвитку, культурою рідної мови, володіє іноземною мовою.

 

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Друзі сайту